Tuesday, May 12, 2009

m.humo.be: persbericht


Die ochtend op uw gsm
Humo gaat mobiel

VIDEO DEMO : http://www.youtube.com/watch?v=GnpM4w9A5RQ

Vandaag lanceert het weekblad Humo één van de allereerste Belgische multimediasites voor gsm's: m.humo.be, de mobiele tegenhanger van www.humo.be.

Mobiele websites staan aan de vooravond van de doorbraak. Ter illustratie: van de 200 miljoen gebruikers van de socialenetwerksite Facebook surfen er al meer dan 30 miljoen via hun gsm, en die groep is haast 50 procent actiever dan pc-gebruikers. Sites aangepast aan dit nieuwe medium, met de klemtoon op gebruiksgemak en toegankelijkheid, hebben de toekomst.

Met m.humo.be bedient Humo de lezer meer dan ooit op zijn wenken. Wie op koopjesjacht is, kan zich in drukke winkelcentra laten gidsen door Humo's muziek-, boeken-, film- en dvd-selectie. Wie op de valreep wil weten of er nog wat te beleven valt die dag, is één klik verwijderd van Humo's agenda of, voor thuisblijvers, Humo's tv-gids. Populaire rubrieken als Uitlaat zijn in een handomdraai te volgen. Met andere woorden: instantinformatie en -entertainment voor de mobiele surfer, overal en altijd.

m.humo.be is op zich helemaal gratis. Gebruikers hebben alleen een gsm met internettoegang nodig en een gsm-abonnement dat mobiel surfen mogelijk maakt.

Om de lancering te vieren, presenteert Gunter Lamoot, winnaar van Humo's Comedy Cup 2005, elke werkdag exclusief op m.humo.be een nieuwe aflevering van zijn '2½ Minuut Lamoot Show'.

Sanoma Magazines Belgium ontwikkelde het state-of-the-art platform van m.humo.be met de steun van Coca-Cola, Paratel-Enmovi en Proximus.

No comments:

Post a Comment